Hoe maak ik een Service Klus?
CuBus > Projecten > ServiceKlussen
Wanneer u hier naartoe gaat, vindt u een viertal tabbladen: Hieronder een uitleg per tabblad:
Kalender : Hier vindt u een overzicht van alle Service Klussen.
Niet geplande klussen: Als u klussen heeft maar nog geen vaste datum heeft waarop deze wordt uitgevoerd, vindt u ze in dit tabblad.
Geplande klussen : Wanneer klussen ingepland zijn, vindt u ze in dit tabblad, tevens worden ze nu in de kalender weergegeven.
Gesloten klussen : Wanneer uw klussen zijn afgerond vindt u ze terug in dit tabblad.
Een nieuwe serviceklus maakt u door in één van de laatste drie tabbladen op de '+'knop te klikken.
Wanneer u dit doet, opent de wizard om een nieuwe serviceklus te maken. Hier vult u de volgende instellingen in:
Selecteer de relatie waarbij de serviceklus plaats gaat vinden. Selecteer het bijbehorende project of maak een nieuwe aan. Selecteer de juiste projectstap.
Selecteer de bijbehorende order of maak een nieuwe aan. Klik vervolgens op de Opslaan-knop
U bevindt u nu in het bewerk serviceklus formulier. Hier ziet u de volgende instellingen:
- Omschrijving:
Omschrijf wat de service klus inhoud.
- Organisatie:
Deze is al ingesteld door het vorige venster.
- Relatie:
Deze is al ingesteld door het vorige venster.
- Project:
Deze is al ingesteld door het vorige venster.
- Projectstap:
Deze is al ingesteld door het vorige venster.
- Order:
Deze is al ingesteld door het vorige venster.
- Startdatum:
Selecteer de startdatum- en tijd.
- Einddatum:
Selecteer de einddatum- en tijd.
- Notities:
Eventuele (interne) notities kunt u hier vastleggen.
- Handtekening:
Is er aan het einde een handtekening verplicht?
- Gesloten:
Wanneer de klus gesloten is, zal deze automatisch op gesloten komen te staan.
- Materialen:
Welke materialen zijn er nodig voor deze klus?
- Medewerkers:
Selecteer wie er betrokken zijn bij deze klus.
- Activiteit:
Hier ziet u (wanneer de klus gebeurt) de activiteit.
Als laatste klikt u op de knop Opslaan
.
U bent klaar.